fbpx

        

 

NYHEDER opdaterer
dig om erhvervslivet
i Vordingborg Kommune

Klar til vækst 2016?

10. feb 2016 | Iværksætteri

Skal 2016 blive året, hvor også håndværksbranchen for alvor bliver løftet ind i den digitale æra? Det skal det, hvis det står til John Thomsen, som er ejer af portalen Dengodehåndværker.dk. Han inviterer nu hele branchen i regionen til et arrangement med fokus på vækst den 25. februar 2016 kl. 16.30-19.30 i Rønnede.

John Thomsens portal dengodehåndværker.dk samler, som navnet fortæller, gode håndværkere, så kunderne nemt kan finde en kvalificeret og anerkendt håndværker i sit lokalområde. Håndværkerne får en digital platform til profilering og en række forskellige muligheder i forhold til deres digitale markedsføring. ”Jo flere dygtige specialister, jeg får tilsluttet Den gode håndværker, jo mere attraktiv bliver portalen for kunderne, og jo flere opgaver vil vi kunne generere” siger han.

I august 2015 startede John Thomsen på spirepladserne hos Vordingborg Erhverv, og siden har virksomheden taget fart. Til februar er det første halve år gået og tiden på spirepladsen bliver skiftet ud med en selvstændigt voksende virksomhed.

Klar til vækst 2016

Men Johns initiativlyst stopper ikke her. D. 25/2 har han inviteret alle interesserede håndværksvirksomheder i regionen til arrangementet Klar til vækst 2016, som afholdes i byrådssalen i Rønnede rådhus. Han regner med, at der bliver rift om de 50 pladser, så det fungerer efter først-til-mølle-princippet med tilmelding via hans hjemmeside eller facebookprofil. ”Jeg vil ikke lægge skjul på, at mit mål er at få flere håndværkere på min portal” siger John. Han ved dog godt, at der skal være noget at komme efter for virksomhederne, og derfor har han sammensat et program af spændende oplæg og netværksaktiviteter, så alle får noget med hjem. ”Det er sådan, det fungerer i dag, har jeg ladet mig fortælle. Man skal give en masse, før man kan få”.

Udfordring: et tilbud, de ikke kan sige nej til!

Til arrangementet har han sat fire andre virksomheder stævne og stillet dem en udfordring: ”Hvad kan din virksomhed gøre for at skabe vækst i håndværkerbranchen? Kom med et tilbud, der er for godt til at være sandt!” De fire virksomheder er Intoto – Online Markedsføring, som har ekspertise inden for online marketing, Ord for ord, som har fokus på branding, strategi og indhold såsom tekst og video, Relations To People, som er eksperter i rekruttering af nye medarbejdere og andre personaleanliggender, og Pronto Callcenter, som tilbyder telefonpasning, så ingen potentielle kunder går forgæves.

”Målet er at lave et stærkt samlet tilbud, som for alvor kan booste håndværksvirksomhedernes kommunikation og digitale markedsføring. Effekten skal være til at tage og føle på. Det er sjovere at sætte noget i gang, hvis man kan mærke, at det rykker noget og faktisk skaber værdi for de involverede” siger John. Af samme grund lover han, at der bliver et særligt godt tilbud til virksomhederne på selve arrangementsaftenen.

Netværk

Regionens håndværkere får også mulighed for at promovere deres egen virksomhed og skabe nye relationer til mulige samarbejdspartnere på kryds og tværs. Der er nemlig – helt i tidens ånd – lagt 45 minutter ind i programmet, til at deltagerne kan netværke. Netværksmøder er utroligt populære og selvom der ikke har været tradition for det blandt håndværkere, opstår der i disse år en del branchespecifikke netværk rundt om i landet og ikke mindst på de sociale medier.

Du kan læse mere om Den Gode Håndværker her.

For yderligere informationer, kontakt:

John Thomsen, Den gode håndværker, tlf. 71 72 90 05